top of page
Pliki

Informacja publiczna

Ustawa o dostępie do informacji publicznej nakłada na jednostki samorządu terytorialnego szereg obowiązków związanych z udostępnianiem informacji publicznej. Do podstawowych obowiązków należy m.in. właściwe zakwalifikowanie posiadanych przez organ informacji, wybór odpowiedniej formy udostępnienia informacji publicznej oraz zachowanie ustawowych terminów na udostępnienie lub wydanie decyzji o odmowie udostępnienia posiadanych informacji. Dodatkowo, organ musi mieć na uwadze ochronę danych osobowych oraz ustawowe ograniczenia udostępniania informacji – zagadnienia zawiłe prawnie, które niejednokrotnie budzą wątpliwości w praktyce i orzecznictwie.

Usługi prawne Kancelarii ​polegają w szczególności na:

  • analizie prawnej pojawiających się wątpliwości co do interpretacji i stosowania przepisów regulujących zagadnienia o dostępie do informacji publicznej,

  • sporządzaniu opinii prawnych i ekspertyz w zakresie poszczególnych aspektów udostępniania informacji publicznej,

  • bieżącym wsparciu organów i pracowników jednostek samorządu terytorialnego w postępowaniach dotyczących udostępniania informacji publicznej (m.in. w zakresie trybów, ograniczeń, zakresu udostępnienia, form działania, odmowy udostępniania, ustalania opłat, aspektów RODO),

  • doradztwie przy sporządzaniu procedur wewnętrznych dotyczących udostępniania informacji publicznej,

  • reprezentowaniu organów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek organizacyjnych i osób fizycznych w postępowaniach sądowoadministracyjnych.​​

bottom of page